KORONAWIRUS

Ze względu na sytuację, związaną z pandemią Covid19, uprzejmie informujemy, że nasze biuro w Rybniku w dalszym ciągu działa w ograniczonym zakresie. Jesteśmy jednak cały czas do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00 - 17:00.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu pod numerami telefonów: 513 019 527, 508 133 183.
Można skontaktować się z nami również drogą e-mailową: biuro@globtrans.pl, mariola@globtrans.pl, ania@globtrans.pl
Jeżeli mają Państwo pytania odnośnie dokonanych rezerwacji lub są zainteresowani naszą ofertą jesteśmy do dyspozycji.

Postanowiliśmy stworzyć coś w stylu poradnika, który będziemy się starać na bieżąco aktualizowć. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje dotyczące wyjazdu oraz pobytu w krajach, jakie posiadamy w naszej ofercie. Dołączyliśmy również linki, gdzie na bieżąco można sprawdzać sytuację w danym kraju. Dodatkowo dodaliśmy informacje o tranzycie. Mamy nadzieję, że poniższe informacje pomogą Państwu w przygotwaniu się do wyjazdu wakacyjnego.

Jeszcze jedno:). Cały zespół Globtrans chciałby życzyć Państwu przede wszystkim zdrowia i spokoju. Mamy nadzieję, że wkrótce sytuacja wróci do normalności i szybko zapomnimy o tym trudnym przeciwniku zwanym "Covid19". Z turystycznym pozdrowieniem na lepsze jutro!



polska.jpg   POLSKA


Aktualne zasady i ograniczenia na terytorium Polski (aktualizacje):  https://www.gov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia

W Polsce obowiązuje ruch graniczny w ramach granic wewnętrznych Unii Europejskiej. Oznacza to, że można podróżować i przekraczać granice wewnętrzne UE. Podróżni mają prawo do swobodnego wjazdu, wyjazdu oraz tranzytu przez terytorium RP. Planując podróż zagraniczną, należy uwzględnić obostrzenia obowiązujące w kraju sąsiednim.


  • Przydatne linki:

Informacje na stronie Ministerstwa (warunki wjazdu, kwarantanna, itp): https://www.gov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia

Informacje dla podróżujących: https://www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-podrozujacych  



austria.jpg  AUSTRIA


Austria konsekwentnie stosuje środki zapobiegające rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Obecnie obowiązujący lockdown został przedłużony do 7 lutego. Natomiast podróżowanie w celach turystycznych będzie możliwe najwcześniej na początku marca. Więcej informacji (na bieżąco aktualizowane https://www.austria.info/pl/informacje-ogolne/pozostancie-zdrowi )


Aktualne zasady wjazdu do Austrii: https://www.austria.info/pl/informacje-ogolne/pozostancie-zdrowi/zasady-wjazdu-do-austrii



> Przydatne linki:
Austria Info (informacje, przygotowanie podróży, przewodnik, itp.)  https://www.austria.info/pl
https://www.gov.pl/web/austria/aktualnosci 
 



włochy.jpg   WŁOCHY


Informacje dla osób podróżujących do Włoch (na bieżąco aktualizowane):  https://www.gov.pl/web/wlochy/sytuacja-epidemiologiczna-w-polnocnych-wloszech-w-zwiazku-z-koronawirusem-covid-19

> Przydatne linkihttps://www.gov.pl/wlochy
lub https://www.gov.pl/web/wlochy/aktualnosci



>>> TRANZYT -
przez jakie Państwa można swobodnie przejechać, gdzie obowiązują dla Polaków obostrzenia, przygotowaliśmy kilka informacji wraz z linkami. Wtedy każdy może samodzielnie sprawdzić jak aktualnie wygląda sytuacja tranzytu w danym kraju, aby przygotować się do wyjazdu.

 CZECHY

Informacje z dn. 03.02.2021 Podróżni z Polski mogą wjechać na terytorium Czech wyłącznie w uzasadnionych przypadkach (tj. do pracy, na leczenie, z powodów rodzinnych), o ile posiadają negatywny wynik testu na koronawirusa. Wyjazdy w celach turystycznych nie są możliwe. Dla tych osób, przyjazd do Czech na okres powyżej 12h wymaga: wypełnienia elektronicznego formularza lokalizacyjnego (https://plf.uzis.cz/) i okazania negatywnego testu PCR lub antygenowego wykonanego nie później niż do 48h przed wjazdem, a następnie poddania się 5-dniowej kwarantannie i powtórzenia testu w Czechach (https://www.mvcr.cz/mvcren/imgDetail.aspx?docid=22293714). Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/czechy/stan-wyjatkowy-w-republice-czeskiej-zasady-podrozowania

> Przydatne linki: https://www.gov.pl/web/czechy/aktualnosci

 

 SŁOWACJA

Tranzyt - obywatele krajów Unii Europejskiej, w tym obywatele polscy, a także członkowie ich rodzin, mogą przejechać tranzytem do innego kraju UE przez terytorium Słowacji w ciągu 8 godzin bez zatrzymywania się, za wyjątkiem niezbędnego tankowanie paliwa na stacjach benzynowych. Nie jest wymagane posiadanie negatywnego testu na COVID-19.

Ruch osobowy między Polską a Słowacją odbywa się bez kontroli granicznych - wszystkie przejścia graniczne są czynne. Od dnia 16 listopada 2020 roku, które wjeżdżają na terytorium Słowacji z Polski lub z większości innych krajów UE, muszą posiadać negatywny wynik testu RT-PCR na COVID-19 (nie starszy niż 72 h) lub podlegają obowiązkowi odbycia kwarantanny. Z tego obowiązku zwolnieni są m.in. kierowcy transportu towarowego, kierowcy autobusów, piloci i załogi statków powietrznych oraz maszyniści i obsługa transportu kolejowegopo spełnieniu warunków wskazanych w aktualnym Zarządzeniu Urzędu Zdrowia Publicznego Republiki Słowackiej nr 7/2021 z dnia 10 stycznia 2021 roku (Vyhláška Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky ). Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/slowacja/zasady-wjazdu-cudzoziemcow-do-republiki-slowackiej-i-tranzytu-przez-jej-terytorium


> Przydatne linki: https://www.gov.pl/web/slowacja/aktualnosci
lub  
https://www.facebook.com/polembassy/



 NIEMCY

Zasady wjazdu, tranzytu, pobytu, itp.:   > tutaj <

> Przydatne linki: https://www.gov.pl/web/niemcy/aktualnosci

 



axa.png   UBEZPIECZENIE KOSZTY LECZENIA ORAZ KOSZTY REZYGNACJI

-> KOSZTY LECZENIA Wszystkie polisy turystyczne AXA (KL), proponowane przez nasze biuro, chronią na wypadek zarażenia się wirusem podczas pobytu za granicą w regionie, w którym ogłoszono epidemię, jak również tam, gdzie do tej pory nie zidentyfikowano wystąpienia wirusa. Nie ma przy tym znaczenia, kiedy doszło do zakażenia, Ubezpieczyciel pokrywa koszty leczenia nagłego zachorowania w podróży.

By otrzymać pomoc bezgotówkową należy skontaktować się najpierw z centrum alarmowym AXA. Wskażemy wtedy placówkę medyczną, gdzie zostanie udzielona pomoc i ewentualnie podjęte dalsze kroki, jeśli lekarz prowadzący stwierdzi, że konieczna jest dalsza diagnostyka ze względu na występujące objawy. W przypadku budzącym podejrzenie, lekarz na miejscu decyduje o dalszym postępowaniu, na przykład o natychmiastowym transporcie do wytypowanego oddziału zakaźnego. Przy czym podkreślamy, że zawsze będzie się przede wszystkim kierować instrukcjami wydanymi przez lokalne władze i ich rządy. Ewentualna repatriacja ubezpieczonego ze względów medycznych będzie możliwa po całkowitym wyleczeniu i przejściu kwarantanny, zgodnie z aktualnymi zaleceniami służb medyczno-sanitarnych danego kraju.


-> KOSZTY REZYGNACJI niezmiennie chroną Ubezpieczonych w przypadku rezygnacji lub lub przerwania podróży na skutek nagłegoo zachorowania na COVID-19. Ubezpieczenie nie wymaga wukupienia dodatkowej zwyżki stawki. Choroba Covid traktowana jest jak każde inne, nagłe zachorowanie.

----------------------------


W przypadku osób, które poddają się testom przesiewowym w Polsce bez żadnych objawów zachorowania nie są podstawą do ubiegania się o odszkodowanie w ramach ubezpieczenia kosztów leczenia jak i ubezpieczenia rezygnacji z podróży.

Testy przesiewowe wykonuje się na osobach zdrowych w celu wykrycia wirusa SARS-COV a nie choroby Covid-19.

Pozytywny wynik testu nie stwierdza choroby.

Przedmiotem ubezpieczenia jest nagłe zachorowanie ubezpieczonego a samo przeprowadzenie testu i jego pozytywny wynik nie spełnia definicji nagłego zachorowania zawartej w OWU.


----------------------------

Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące zakresu ubezpieczenia kosztów leczenia oraz rezygnacji z podróży w kontekście pandemii Covid-19
W zakresie ubezpieczeń podroży AXA TU SA (AXA) traktuje nagłe zachorowanie na Covid – 19, jak każde inne nagłe zachorowanie.

1. Czy jeśli w dniu wyjazdu będę objęty(a) kwarantanną z powodu zdiagnozowanego u mnie Covid-19 mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji z podróży?
TAK – jeżeli powodem rezygnacji jest nagłe zachorowanie na Covid-19. Sam wynik testu przesiewowego nie spełnia definicji nagłego zachorowania.

2. Czy jeśli w dniu wyjazdu członek mojej najbliższej rodziny (domownik) będzie objęty(a) kwarantanną z powodu zdiagnozowanego u niego/niej Covid-19 czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji przeze mnie z podróży?
TAK – Jeżeli powodem rezygnacji osoby bliskiej jest nagłe zachorowanie na Covid-19.
Sam wynik testu przesiewowego nie spełnia definicji nagłego zachorowania.

3. Czy jeśli w dniu wyjazdu członek mojej najbliższej rodziny (domownik) będzie objęty(a) kwarantanną ale bez zdiagnozowanego u niego/niej Covid-19 czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji przeze mnie z podróży?
NIE – kwarantanna nie jest objęta ochroną ubezpieczeniową.

4. Czy jeśli przed wejściem na pokład samolotu okaże się, że mam wysoką temperaturę i tym samym nie zostaję wpuszczony(a) do samolotu to czy mogę ubiegać się o zwrot dotychczas poniesionych kosztów?
NIE - powodem rezygnacji może być nagłe zachorowanie potwierdzone dokumentacją medyczną – sama podwyższona temperatura nie jest powodem do uzyskania odszkodowania (zwrotu poniesionych kosztów). Jeżeli Ubezpieczony zachoruje przed wylotem na COVID-19 i zostanie to potwierdzone diagnozą medyczną - to takie zdarzenie jest nagłym zachorowaniem i jest objęte ubezpieczeniem.

5. Czy jeśli przed opuszczeniem lotniska w miejscu docelowym okaże się, że mam wysoką temperaturę i tym samym nie zostaję wpuszczony(a) do kraju docelowego to czy mogę ubiegać się o zwrot dotychczas poniesionych kosztów w ramach ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji?
NIE – tutaj nie mamy do czynienia z rezygnacją z podróży tylko z przerwaniem podróży. Ubezpieczenie musi przewidywać wariant nie tylko rezygnacji ale i przerwania podróży. Jeżeli powodem przerwania podróży jest nagłe zachorowanie to Ubezpieczyciel zwraca koszty wcześniejszego powrotu do Polski i koszty niewykorzystanych świadczeń.

6. Czy jeśli mam wykupione ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji i przed opuszczeniem Polski zdiagnozowano u mnie Covid-19 i zostałem(łam) objęty(a) kwarantanną decyzją Państwowego Inspektoratu Sanitarnego i posiadam stosowny dokument zawierający datę objęcia kwarantanną podczas której przypada wyjazd - czy w takiej sytuacji otrzymam zwrot kosztów za niewykorzystany wyjazd?
TAK – jeżeli wystąpiło nagłe zachorowanie na COVID 19. Jeżeli jest tylko sam test przesiewowy i izolacja – takie ryzyko nie jest objęte ochrona ubezpieczeniową, gdyż nie spełnia definicji nagłego zachorowania.

7. Czy jeśli mam wykupione ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji i przed opuszczeniem Polski zostałem(łam) objęty(a) kwarantanną decyzją Państwowego Inspektoratu Sanitarnego i posiadam stosowny dokument zawierający datę objęcia kwarantanną podczas której przypada wyjazd ale nie zdiagnozowano u mnie Covid-19 - czy w takiej sytuacji otrzymam zwrot kosztów za niewykorzystany wyjazd?
NIE – brak tutaj stwierdzonego nagłego zachorowania, potwierdzonego badaniami. Kwarantanna nie jest objęta ochroną ubezpieczeniową.

8. Jeśli podczas pobytu za granicą zostanie u mnie zdiagnozowany Covid-19 i będzie konieczność pobytu na kwarantannie i późniejszy niż przewidywany powrót do kraju to jakich świadczeń mogę się spodziewać?
Jeżeli wystąpiło nagłe zachorowanie za granicą , AXA pokrywa koszty leczenia jaki i inne świadczenia wynikające z sytuacji Ubezpieczonego np. koszty powrotu do Polski w przypadku gdy pierwotny środek transportu nie może być wykorzystany. Sam wynik testu przesiewowego nie spełnia definicji nagłego zachorowania.

9. Jeśli podczas pobytu za granicą zostanę poddany(a) kwarantannie choć nie zdiagnozowano u mnie Covid-19 co spowoduje późniejszy niż przewidywany powrót do kraju, to jakich świadczeń mogę się spodziewać?
Jeśli jest konieczność odbycia kwarantanny poza granicami RP bez nagłego zachorowania na Covid-19, AXA nie pokrywa kosztów późniejszego powrotu i pobytu na kwarantannie.

 

Przydatne linki:

Ministerstwo Spraw Zagranicznych    https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych

Główny Inspektorat Sanitarny   https://gis.gov.pl/kategoria/aktualnosci/

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO)   https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019

 


Copyright © 2001-2018 Globtrans Sp. z o.o.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu